Informasjon og hjelp

Spørsmål/problem
Svar
Hva innebærer innloggingsruten?
  • Det er veien inn til Ticket Biz Travel Portal – en reiseportal for deg og ditt firma.
    Når du er innlogget i reiseportalen så får du automatisk tilgang til selvbookingssystemet Travel Online, (gjelder firmaer som bruker denne tjenesten), mulighet til å redigere din profilinformasjon, motta viktige reisenyheter, laste ned følgesedler m.m.
Hvordan logger jeg inn?
  • E-postadressen din er brukernavnet.
  • Passordet er det som du fikk ved registreringsutsendelse fra Ticket Biz.
  • Har du glemt passordet så kan du bestille nytt ved å trykke på «Glemt passord».
Jeg forsøker å logge inn men får feilsvaret:
«Feil brukernavn eller passord».
  • Kontroller at du har brukt riktig e-postadresse.
  • Har du forsøkt å be om nytt passord ved å klikke på «Glemt passord»?
  • Kontakt supportavdelingen hvis problemet vedvarer
Jeg har bestilt nytt passord men får feilsvaret:
«Passordet kan dessverre ikke tilbakestilles. Kontroller at du har brukt riktig e-postadresse».
  • Er du registrert bruker?
  • Kontroller at du har brukt riktig e-postadresse.
  • Har du byttet e-postadresse etter at du registrerte deg?
  • Kontakt supportavdelingen hvis problemet vedvarer
Jag har bestilt nytt passord men ikke mottatt det nye passordet
  • Har du kontrollert evt. spam/søppelfilter?
    Avsender er noreply@bcdtravel.se.
    Emnefeltet er «Forespørsel om nytt passord for
    Ticket Travel Profile»
  • Kontakt supportavdelingen hvis problemet vedvarer
Hvordan endrer jeg passord?
  • Logg inn og klikk på «Endre passord» i høyre kolonne.
Hvilke krav er det for passord?
  • Passordet må inneholde:
    - Minst 8 tegn (ÆØÅ er ikke tillatt)
    - Minst 1 siffer
    - Minst 1 spesialtegn; #$()*+,-./:;=>?!@[]^_{|}~
    Følgende spesialtegn er ikke tillatt: %&<
Hvor mange innloggingsforsøk har man?
  • Du har fem forsøk, deretter låses brukerkontoen automatisk. For å åpne brukerkontoen igjen må du kontakte supportavdelingen.
Jag ønsker å registrere meg som bruker
  • Er du kunde hos Ticket Biz?

    JA
    Kontakt supportavdelingen for å få hjelp med registreringen

    NEI
    Bare avtalekunder har tilgang til innlogging. Kontakt vår salgsavdeling hvis du ønsker å bli avtalekunde
    Tlf: 22 47 88 40 (tastevalg 1)
    E-post: travel@bcdtravel.no 
Jeg bruker den mobile selvbookingsappen e-Travel Mobile men nå har jeg problemer med å logge meg inn
  • Du må tilbakestille applikasjonen, det kan gjøres gjennom å følge instruksjonene i denne guiden.
Hvilke weblesere støttes?
  • Hjemmesiden støtter de mest normale webleserne som Internet Explorer (versjon 7 og senere), Google Chrome, Firefox etc.
Hvordan kontakter jeg support?